Brand Expedition

:Genomineerd voor ABN Amro Ondernemersboek van het jaar (2011)

Ook verkrijgbaar als digitaal boek

Radio Interview
Luister het interview op BNR
(21 maart 2011)

€19.95
Beschikbaarheid: Op voorraad
Beschrijving
Waar we ook gaan en staan, we worden altijd omringd door merken. Toch vragen we ons zelden af hoe ze zijn ontstaan. Welke filosofie hield de oprichter van een merk er op na? Welke factoren droegen bij aan het succes? Wat ging er goed? Wat niet? En hoe zorgt een merk ervoor dat het ook in de toekomst succesvol blijft?

Marketingprofessional Martijn Arets ging op zoek naar antwoorden op deze vragen en bezocht twintig Europese merken tijdens een unieke reis: de Brand Expedition. Hij zegde zijn baan op, verzamelde sponsors en mediapartners om zich heen en trok in een authentiek Volkswagen T2 busje vijf maanden Europa in.

Zijn avonturen en ervaringen waren tijdens de reis te volgen via brand-expedition.eu en zijn wekelijkse artikelen in dagblad De Pers. In dit boek vertelt hij de verhalen van twintig aansprekende Europese merken als LEGO, Mini, Freitag en Adidas, afgewisseld met foto's, citaten en zijn belevenissen onderweg.

Het boek is niet alleen interessant voor mensen die zich professioneel bezighouden met marketing en merkontwikkeling, maar ook voor iedereen die zich interesseert voor de oorsprong van Europa's bekendste merken en de avontuurlijke verhalen, inspirerende visies en leuke anekdotes die bij hun ontwikkeling horen.

“Brand Expedition is een boek met prachtige verhalen over ondernemers die hun droom tot merk uitbouwden. Onmisbaar voor degenen die authentieke merken willen bouwen!”
- Rik Riezebos (EURIB/ European Institute for Brand management)

“Ik vind het leuk om te zien hoe Martijn Arets de inspirerende verhalen achter merken onder een groot publiek verspreidt. Niet alleen middels dit boek, maar ook via sociale media.”
- Carl Elsener (CEO Victorinox)



Specificatie
General
Subtitel :
Een reis langs Europa's meest inspirerende merken
Auteur(s) :
Martijn Arets
ISBN:
9789059724358
Reeks :
Eburon Business
Jaar :
2011
Pagina's :
144
Uitvoering :
Hardcover, geïllustreerd
Taal :
NL
Twitter hashtag:
#brandexpedition
Tags:
ondernemerschap, marketing, merken
Reviews
Gemiddelde beoordeling: 4.5 gebaseerd op 2 beoordelingen. Geef uw mening.

Positieve beoordeling
Arjan Droger (Guest)
Arets schrijft vlot en samen met de korte hoofdstukken zorgt dit ervoor dat het boek snel wegleest. Je leest het niet in één adem uit, maar dat komt vooral doordat je tussendoor met je mobiele telefoon korte video’s van de bezochte bedrijven kunt bekijken.

Ontdek zelf hoe de stoere schouders en elegante rondingen van een Mini uitdrukking geven aan je persoonlijkheid, hoe de vijf miljard uur die jaarlijks wereldwijd met Lego gespeeld wordt bijna in gevaar kwam en hoe je als officier verkleed, Kronan fietsen laat produceren. Of hoe drie onervaren tieners in tien jaar tijd een succesvol smoothiemerk op de kaart zetten en waar de miljarden gratis belminuten op Skype hun oorsprong vinden.

Dit journaal van een ontdekkingsreiziger is interessant voor iedereen die nieuwsgierig is naar het verhaal achter merken waar we dagelijks mee in aanraking komen. Of ondernemers het boek zullen lezen? Die zijn meestal te druk of te eigenwijs om zich met andermans succes bezig te houden. Dat is maar goed ook en zij kunnen beter direct contact met Arets opnemen om een sessie met hem te beleggen.
Copyright © 2013 Eburon.nl.