Open GemeentenDe sociale media-almanak voor gemeenten 2015 David Kok (red.), Ewoud de Voogd (red.)

34,95

‘Open Gemeenten’ is de vierde in een reeks bundels met de laatste inzichten en goede voorbeelden van sociale media, innovatie en vernieuwing, toegespitst op de (lokale) overheid . Deze sociale media-almanak voor overheden is samengesteld uit bijdragen van ambtenaren, bestuurders, sociale media-adviseurs, mensen uit het bedrijfsleven en de wetenschap. Zo krijgen gemeenten vanuit verschillende invalshoeken advies en inspiratie.

Het ‘groeimodel sociale media voor gemeenten’, dat in de editie van 2014 is gepresenteerd, ordent ook in deze editie de zestig cases en artikelen. Gemeenten kunnen op deze manier precies die voorbeelden en aanpakken lezen die op dat moment voor hen relevant zijn. Zo kunnen ze er direct en concreet mee aan de slag.

Aan de basis van het boek ligt wederom het onderzoek naar het gebruik van sociale media door gemeenten. Het onderzoek is in 2015 alweer voor de vijfde keer uitgevoerd. Gemeenten begrijpen sociale media steeds beter en weten de kansen te benutten. Maar ook dit jaar blijkt dat het inbedden van sociale media in de organisatie voor gemeenten de grootste opgave is.

David Kok werkt sinds 1 juli 2013 bij de gemeente Almere als social media manager van de gemeenteraad. Daarvoor werkte hij elf jaar in verschillende functies binnen de gemeente Amsterdam. Het redactiewerk voor dit boek doet hij op persoonlijke titel.
Ewoud de Voogd is adviseur bij HowAboutYou. Hij beweegt zich op het snijvlak tussen overheid, burgers – bedrijven – belanghebbenden en nieuwe technologie. Als organisatieadviseur verbeterde Ewoud de dienstverlening van tientallen gemeenten.
David en Ewoud werken sinds 2012 samen om de inspanningen van gemeenten op sociale media in kaart te brengen.

Subtitel

Auteur(s)

ISBN

Jaar

Pagina's

Uitvoering

Taal

Andere suggesties…